לסיכום ,
כאשר נבחר נישה לדרופשיפינג, אנחנו צריכים לחפש נישה שיש לה ביקוש גבוהה שנשמר לאורך זמן או ביקוש שנמצא בעליה מתמדת , ולא שוק מצרים שיש לו ביקוש גבוהה שמתרסק תוך זמן קצר.
תחרות
רמת התחרות סביב הנישה שלנו הוא פרמטר נוסף שעלינו לקחת בחשבון, כמובן שזה בלתי אפשרי למצא נישה פופולרית לדרופשיפינג ללא תחרות , אולם , יחד עם זאת , כדאי מאוד לגשש אם יש אתרים שכבר שולטים בנישה ומציעים מחירים ללא תחרות.
אם אנחנו רואים שיש אתרים גדולים ששולטים בשוק הספציפי ומציעים את אותם מוצרים במחירים זולים בצורה דרסטית , עדיף לנו לחפש נישה אחרת יותר רווחית.
המטרה שלנו היא לא לבנות עוד חנות כללית שמוכרת " נעליים" או מוכרת "בגדי ים", במקום זה , נחפש נישות יותר צרות וננסה להיות יצירתיים כמו:
אם נבחר נעליים אז נתמקד בסוג מסויים של נעליים כגון:
נעלי עקב, נעלי ילדים , נעלי ילדים עם דמויות וכו'....
אם נתמקד בבגדי ים אז נתמקד בנישה מסויימת של בגדי ים:
בגדי ים במידות גדולות , או בגדי ים צנועים וכן על זאת הדרך....
למרות שנישה רחבה מפתה ונשמעת רעיון טוב , ותמיד החלום של כל בעל עסק הוא להציע מגוון של עשרות אלפי מוצרים , על פי מחקרים וניסיון , קשה מאוד להביא תנועה של גולשים והזמנות מאתר שהוא כללי מדי מכמה סיבות עיקריות:
1. אתר שמתמקד בנישה מסויימת צרה יחסית כמו " נעלי עקב" או " בגדי ים צנועים" גורמת לגולשים הבנה טובה יותר של מה אתה מוכר באתר וכך אתה נתפס בעיניהם כמקצוען בתחום הזה
2. קל יותר להיות דג גדול בבריכה קטנה מאשר דג קטן באוקיינוס, כך אם נכוון לתפוס נישה מסויימת נוכל לקחת את האתר שלנו לפיסגה בנישה שלנו ולצבור מוניטין וותק בתחום , מה שיביא אלינו את הלקוחות שמחפשים מוצרים בנישה שלנו
3. כאשר נבחר נישה צרה לדרופשיפינג יהיה לנו הרבה יותר קל לקדם את האתר דרופשיפינג שלנו על מילות מפתח ממוקדות מאשר מילים כלליות. לדוגמה :
נשווה 2 מילות מפתח – " בגדי ים " מול "בגדי ים צנועים".
ברור לנו שלמונח הכלל " בגדי ים " יהיו הרבה יותר חיפושים , אבל גם התחרות הרבה יותר גבוהה והסיכוי שלנו להתברג במקומות ראשונים בגוגל הוא אפסי.
לעומת זאת , ברור שמספר החיפושים של " בגדי ים צנועים " הוא נמוך יותר , אבל יש הרבה פחות תחרות , מה שיאפשר לנו לבנות את האתר שלנו בצורה כזאת שלאורך זמן נוכל להשתלט על הנישה הזאת ולהתברג במקומות הראשונים בגוגל בתחום , מה שאומר יותר תנועת גולשים – יותר מכירות – יותר רווח...
4. ככל שהאתר דרופשיפינג שלנו יהיה ממוקד בנישה צרה וספציפית האתר יתפס בעיני הלקוחות והגולשים כבעל מוניטין ומקצועיות בנישה , ולאור זאת זה ישפר את חווית הקניה שלהם , אנחנו ניתפס בעיניהם כמובילים בתחום , ולכן הם יקנו אצלנו ואפילו יהיו מוכנים לשלם יותר!
5. ככל שהתחום שלנו יהיה צר יותר , יהיה לנו קל יותר למקד את קהל היעד שלנו ולתכנן בצורה נכונה ואפקטיבית את האסטרטגיה השיווקית שלנו, גם באספקט של קידום האתר במנועי חיפוש ומציאת קהל היעד שלנו , יהיה משימה הרבה יותר פשוטה כאשר נבחר תחום ספציפי ונישתי לדרופשיפינג עם קהל יעד ממוקד כגון: בגדי ים לנשים מלאות , בגדי ים צנועים למגזר הדתי, אתר עם צעצועים רק של דמות מסויימת כגון המיניונים וכו'....
מגוון המוצרים קיים בעליאקספרס עבור הנישה שלנו
לפני שנבחר את הנישה שלנו לדרופשיפינג ונתחיל לבנות את אתר הדרופשיפינג שלנו , עלינו לבצע צעד מקדים נוסף על מנת שנוכל להחליט האם הנישה שלנו מספיק טובה ופופולארית או לא.
הבדיקה הבאה שנעשה היא לבדוק האם קיים מגוון מספיק רחב של מוצרים למכירה בדרופשיפינג בנישה שלנו בעליאקספרס.
על מנת לבצע זאת נכניס מילות חיפוש רלוונטיות בשורת החיפוש באתר עליאקספרס ונראה כמה מוצרים יש בנישה שלנו ובאיזה קטגוריות.
לדוגמה אם נכנס את מילת החיפוש "מיניונים" נגלה שיש מגוון רחב של קטגוריות עם מוצרים שונים ומגוונים כמו צעצועים של המיניונים , מדבקות של המיניונים ,בגדים של המיניונים , דמויות של המיניונים , ציוד לימי הולדת של המיניונים וכו'...
עלינו לקחת בחשבון שככל שיש יותר מוצרים שקשורים לנישה שלנו כך נוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים למכירה בדרופשיפינג באתר שלנו.