-
♿ הנגשת אתרים
- הצהרת נגישות
שיעור מספר 7 –
איך לתמחר נכון מוצרים בדרופשיפינג?
מחירים – תימחור נכון .... ועוד כמה טיפים שאסור לפספס!
כל נושא התימחור הוא תורה בפני עצמה ולפני שמתמחרים מוצר ישנם הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון.
הרבה עסקים נופלים מהר מאוד בגלל שלא עשו שיעורי בית ולא תמחרו בצורה נכונה את המוצרים שלהם.
מה שצריך ללוות אתכם שלא תמיד להיות הכי זול זה הדבר הנכון ביותר עבורכם, מכיוון שלפעמים מכירת מוצר במכיר זול מדי , בייחוד אם זה המוצר הנמכר ביותר שלכם , יכול לגרור הפסדים רבים.
עלינו לקחת בחשבון שמחיר המוצר צריך לגלם בתוכו את כל ההוצאות שלנו + רווח.
וההוצאות , גם אם על פניו לא נראה לנו שהם רבות כל כך , הן הרבה יותר גבוהות ממה שנדמה לנו ממבט ראשוני, בייחוד במדינת ישראל בה המיסוי והנטל על בעלי העסקים , בייחוד בעלי העסקים הקטנים הוא גבוהה ביותר עד כדי לא נורמלי!
בכל מוצר שאנחנו מוכרים עלינו לרחת בחשבון את ההוצאות הבאות ( יש עוד אבל סיכמנו את עיקר ההוצאות)
מע"מ 17%( במידה ומוכרים ללקוחות בישראל)
מס הכנסה – יכול להגיע גם ל 30% ומעלה בהתאם להיקף ההכנסות והרווחים שלנו
ביטוח לאומי – 16% מהמחזור שלנו
סליקת אשראי – יכולה להגיע בממוצע ל 5% ממחיר המוצר
הוצאות שוטפות של העסק: עובדים , רכבים , שכירויות , ארנונה , מים , חשמל וכו' (פחות רלוונטי באתר המשולב במערכת ezDropship שתוכננה במיוחד בכדי לחסוך לכם הוצאות כאלו)
*נקודה חשובה למחשבה היא כל מיני הוצאות כגון סליקת אשראי או מבצעים שאתם עורכים באתר,
לפעמים 5% או 10% נראים לנו ממש קצת כסף , כי זה לא נשמע הרבה, אבל, אם מוצר עולה לנו 800 ₪ ואנחנו מוכרים ללקוח ב 1000 ₪ ( רווח גולמי של 200 ₪ ) , 5% סליקה זה 50 ₪ , ועוד 5% הנחה זה עוד 50 ₪ , כלומר סה"כ על סליקת אשראי ומבצע הנחות ירד לנו מהרווח 100 ₪!
שימו לב , זה רק 10% ממחיר המוצר , אבל זה 50% מהרווח שלנו!!!!!!
מה 100 ₪ שנשארו לנו , תורידו מס הכנסה וביטוח לאומי , ישאר לנו בכיס פחות מ 50 ₪!!!!
ככל שהמוצר יותר יקר , הסיכון בטעויות בתימחור גובר , וזה פרמטר מאוד מאוד חשוב שלא הרבה בעלי עסקים מודעים אליו , ואם הם משכילים להבין אותו , זה כבר מאוחר מדי...
אז זה היה טיפ חשוב ועכשיו נמשיך לנושא תמחור המוצרים מעליאקספרס באתר שלנו....
באופן כללי , עליאקספרס מציעים מחירים מאוד תחרותיים וברוב המקרים ללא תחרות , בגלל שמרבית המוצרים נמכרים ישירות על ידי הספק הראשי מסין , לרוב נוכל למצא בעלי אקספרס את המוצרים במחירים הזולים ביותר.
בטוח עולה במוח שלכם השאלה הבאה:
" אם עלי אקספרס הכי זולים אז למה שיקנו אצלי? "
אז זאת שאלה נפוצה ולגיטימית , והתשובה היא מאוד פשוטה!
ונענה עליה שוב למרות שכבר דיברנו עליה – זה כמו שנרצה לקנות טלויזיה, האם נקנה בחנות שמתמחה במסכי קולנוע או שנקנה בכלבו ענק כמו השופרסל שמוכר טלוויזיות לצד מלפפונים ועגבניות?
או שנרצה לרכוש חולצה לבנה לחג , שוב אותה שאלה, האם נעדיף לרכוש בחנות מותגים בקניון או באיזה חנות צדדית בשוק שממול מוכרים דגים ומחזיקי מפתחות משומשים?
אני חושב שהתשובה ברורה, ככל שהחנות יותר אמינה , איכותית , ממותגת ובעלת מוניטין , הלקוח יבחר לבצע שם את הרכישה ואף לשלם יותר על אותו מוצר בדיוק!
מיתוג , אמינות , שירות , מוניטין , אחריות , מקצוענות , ערך מוסף, חלוקה לתשלומים , תנאי תשלום וכו'... אלו נשמעות סתם מילים , אבל אלו פרמטרים שמשפיעים בסופו של דבר על המיקום בו הלקוח יבצע רכישה וכמה הוא יהיה מוכן לשלם על אותו מוצר בדיוק.
ברמה הפרקטית , אנחנו נבחר מוצר מסויים ונעשה מחקר , בכמה הוא נמכר באתרים מתחרים , ברוב המקרי עליאקספרס יהיה תמיד חצי מחיר מאתרים מתחרים.
הדוגמא שאנחנו בחרנו : חולצת TSHIRT של המיניונים בשלל דוגמאות והדפסים שונים , נוכל למצא מאות דוגמאות בעליאקספרס במחיר שנע בין $2.5 לבין $5.
באתר כמו WALMART אותן חולצות בדיוק נמכרות במחירים של $12 – $19.9.
כלומר מחיר שהוא כפול בערך פי 4 או 5....
על מנת שהמחקר שלנו יהיה יעיל ומקיף , יש צורך לבצע בדיקה דומה לכ – 5 עד 10 מוצרים בנישה שלנו ולראות במכ המוצרים נמכרים ברחבי האינטרנט בהשוואה למחירי הספק בעליאקספרס.
במידה ואכן רוב המוצרים נמכרים בהפרשים גבוהים , המשמעות שאנחנו נוכל למכור במחיר שהוא נע באמצע בין המחיר בעליאקספרס לבין המחיר אצל המתחרים ועדיין להציע הצעה אטרקטיבית ללקוחות.
עוד דבר שניקח לתשומת ליבנו , זה שלא כל הלקוחות יעשו השוואה במיליון אתרים על מנת למצא את המחיר הזול ביותר , אם הם ראו אצלכם באתר את המוצר והוא מצא חן בעיניהם , ונדגיש שהמוצר במבצע והמחיר יראה להם סביר , הלקוחות יבצעו רכישה ויקנו מהאתר שלכם את המוצר.
עכשיו נדבר קצת גם על פסיכולוגיה שיווקית ועל שיטת שיווק שונות כגון - מכירת באנדלים
לדוגמא אם נציע ללקוח 3 אופציות לרכישה :
בובה של המיניונים – 10$
2 בובות של המיניונים 20$
3 בובות של המיניונים 25$
למרות שהלקוח לא צריך 3 בובות , הוא עושה חישוב מהיר ומגלה שמשתלם לו לרכוש 3 בובות כי הוא מקבל את ה שלישית בחצי מחיר.
ישנן שיטות שיווק רבות ומגוונות שמשפיעות על הלקוח כגון:
מבצע לזמן מוגבל , 1+1, שימוש בקופונים , משלוח חינם , קבל מוצר בחינם ושלם רק על משלוח, FLASH DEALS , ספירה לאחור לסיום המבצע, באנרים שמכריזים כל הנחות ענק , מלאי מוגבל , פופאפים עם קופונים יחודים ללקוח שבא לעזוב את האתר או גולל מעל ל 50% מהדף, נשארו 3 אחרונים וכו' ....
ישן אינסוף אסטרטגיות שיווקיות , ותתפלאו , באופן פסיכולוגי הן משפיעות על ביצוע הרכישה של הלקוח, שימוש משכיל ונכון בכל אחת מהאסטרטגיות יכול להביא לכם ביצועים מעולים ולהגדיל את יחס ההמרה בעשרות אחוזים.
גם אם אופן הצגת המוצרים שלכם היא ייחודית וכוללת תמונות אמיתיות או סרטונים וסקירות וידאו מקוריות שאתם הכנתם , אלו גם אלמנטים שישדרגו את האתר שלכם וכמובן את יחס ההמרה שלכם ( יחס המרה זה בעצם היחס בין המבקרים לרוכשים)
אז בשורה התחתונה , איך נדע איך לתמחר את המצרים שלנו?
נושא התמחור מאוד תלוי בנישה ובסוג המוצרים שאנחנו מוכרים בדרופשיפינג, לכל נישה יש את הקרטריונים ואת אפשרות המשחק שלה מבחינת תמחור.
לדוגמא – מוצרי חשמל ואלקטרוניקה , ביחוד כאלה של מותגים מוכרים , יהיה קשה מאוד למכור במחיר גבוהה ממחיר השוק מכיוון שמדובר במוצר מאוד ספציפי , קל מאוד להשוות את המחיר בפלטפורמות כמו ZAP או בין כמה חנויות , כי בשורה התחתונה מדובר במוצר ספציפי שמה שמשחק זה בעצם רק המחיר הסופי, אלא אם כן אתם בונים ללקוח חבילה שבה אפשר להכניס אפסייל כמו אזניות , מתקן לרכב וכו' ואז שם יהיה הרווח שלנו.
בנישות דרופשיפינג אחרות כמו אופנה כמו ביגוד נשים , נעלי נשים , בגדי ים או צעצועים אלו לרוב מוצרים עם עשרות אלפי דוגמאות ווריאציות ואיכויות , וטווחי מחירים שונים ומגוונים כך שגם למחר שנציע ללקוח יש גמישות , ללא היכולת להשוות מחיר של מוצר ספציפי בחנות אחרת בצורה כל כך פשוטה.
לכן על נישות דרופשיפינג כאלה נוכל לייצר רווחיות גבוהה יותר מאשר מוצרים עם תג מחיר שהוא די קבוע ולא גמיש, בגלל זה חשוב מאוד לחשוב טוב לפני שאנחנו בוחרים נישה.
בעקרון , תמיד כדאי להיצמד למחירים סבירים , ולא זולים מדי , על מנת שיהיה לנו מרווח תמרון ונוכל גם לעשות דילים מבצעים והנחות , אם קנינו מוצר ב 10$ ונמכור ב 12$ בסופו של דבר נגיע לעסקת הפסד, ואנחנו רוצים להרוויח.
הכלל הוא לבחור מוצרים שעולים לנו בטווח מחירים של 1$ - 20$ , ונמכור בטווחי מחירים של 20$-50$.
כמה כללים חשובים כהערות אגב:
- ככל שהמוצר יקר יותר , לא בטוח שנרוויח יותר , אלא ההיפך הוא הנכון מכיוון שהרבה דברים אלמנטים שצריך לקחת בחשבון כמו עמלות למיניהן כגון עמלות סליקה , נגזרות מהמחיר הכללי של המוצר , אז על מוצר של 1000 ₪ עם עמלת סליקה ממוצעת של 5% (עסקאות תשלומים או פייפל) , נשלם עמלה של כ 50 ₪ שזה המון ביחד לרווח שיהיה לנו על מוצר כזה...
- מוצרים זולים יותר קל למכור מכיוון שללקוח תהיה אצבע רכה יותר על ההדק, גם לנו כלקוחות קל יותר לשחרר סכומים של 20-100 ₪ מאשר סכומים של 100 ₪ ומעלה...
אז אולי עדיף להתרכז בנישה לדרופשיפינג עם מוצרים שהם לרוב זולים יותר ויותר סחירים עם רווחיות גבוהה יחסית.
אז נעבור לתאכלס , מהם כללי התמחור המומלצים?
מוצרים עד 1$ - 7.95$
1$ - 5$ - 9.95$
5$-3$ - פי 2
30$ - 50$ - פי 1.75 ( 75% רווח)
50$- 100$ - פי 1.5 ( 50% רווח)
100$ ומעלה – פי 1.35% (35% רווח)
כפי שניתן לראות , ככל שהמוצרים יקרים יותר , כך הרווחיות יורדת (באחוזים).
על פי ההמלצה שלנו , זוהי שיטת התימחור שברוב המקרים מביאה לתוצאות יחסי ההמרה הטובים ביותר, אולם כל מקרה לגופו , ובאמצעות מערכת ezDropship תוכלו להגדיר את התימחור האוטומטי ע"פ איזו נוסחה שתירצו , תוכלו גם לנסות כל פעם שיטת תמחור שונה , ובקליק אחד לעדכן את כל המחירים באתר.